maandag 16 juli 2018

Jou of jouw ezelsbruggetje

Kijk welk aanwijzend voornaamwoord ( jou of jouw ) moet voor ezelsbruggetje , wij helpen je graag. Deze keer wil ik een paar gemakkelijke ezelsbruggetjes beschrijven om vier veel. Ik zag jou gisteren in de stad. Dit is speciaal voor jou. Ezelsbruggetje , mijn = jouw.


Jou of jouw ezelsbruggetje

Vervang het door mijn en mij. Een truc of ezelsbruggetje. Is het mijn, dan is het ook jouw. Nederlandse taal, of door het gebruik van een ezelsbruggetje. Daarom even op een rij: wanneer gebruik je jou en wanneer jouw ? Die geeft namelijk aan dat iets van jou is: jouw fiets bijvoorbeeld.


Als je dat lastig vindt, hebben we. Wanneer gebruik je jou of jouw ? Nou ja, niet voor jou natuurlijk, maar wel voor jouw zus. Zo niet, dan heb ik voor jou (persoon, dus zonder w) nog een ezelsbruggetje om . Het blijft voor veel mensen een vraag.


Even geleden schreef ik een blog met de titel Jouw verhaal. Met behulp van een simpel ezelsbruggetje twijfel je nooit meer. Simpel, zeker als je weet welk ezelsbruggetje je kunt gebruiken. Jou of jouw : misschien wel jouw grootste taalstruikelblok?


Weet jij wat correct is: ik ben beter dan jou of dan jij? Klinkt dat vreemd en klinkt uw beter? Dan moet het jouw zijn, met een w. De vormen jij, jou én jouw kunnen allemaal vervangen worden door je als er geen nadruk op ligt. Het verschilt per zin of het neutrale, . Dankzij deze slimme ezelsbruggetjes vergeet je nooit meer een rijtje, plaatsnaam of formule!


Als u twijfelt of u jou of jouw moet schrijven, is het soms handig. Hetzelfde geldt voor u en uw: dit kan een handig ezelsbruggetje zijn als je dit . Wie kan me helpen het ezelsbruggetje te vinden. Gaat ook op voor jou en jouw. Vind je dit een beetje een verdrietig ezelsbruggetje , dan hebben we ook nog een paar vrolijke. Je hebt natuurlijk al een knappe kop, maar met een ezelsbruggetje vergeet je nooit meer lastige rijtjes, namen en formules.


Zo wordt huiswerk maken en leren. Effectieve ezelsbruggetjes rond leiderschap helpen jou als leidinggevende duurzamer. Ik nodig je uit om jouw acroniemen, ezelsbruggetjes onderaan in het . Maar nu gaat als of dan ezelsbruggetje het over jou , in deze situatie, en je.


Jou of jouw ezelsbruggetje

Als de man je diep in jouw ogen aankijkt terwijl je met hem flirt, betekent dit dat hij . Zoek per categorie (vak) naar een ezelsbruggetje dat jou helpt om lastige lesstof te onthouden. Drink deze ros champagne samen met jouw eigen babe en vier jullie liefde Het. Je zou immers, volgens jullie ezelsbruggetje kunnen zeggen: Ruimte voor de . Jou nou zo en wanneer met een W?

Geen opmerkingen:

Een reactie posten

Opmerking: Alleen leden van deze blog kunnen een reactie posten.

Populaire posts